Critical Alignment: Heb je last van je nek, schouder, rug ?

Judith Woithe is een gecertificeerde opgeleide Critical Alignment docent. Judith begeleid jou op verantwoorde wijze tijdens de les, dit doet ze gepassioneerd en met een vleugje humor. Kom jij een gratis proeflesje doen? 

Stress release Yoga begeleid door Annemiek.

Ook hier werken we met een strip en doen we zachte hatha yoga oefeningen gevolgd door ademhaling oefening en meditatie. Fijne les om met de yoga te beginnen en te ont-stressen met lichte lichamelijke oefeningen

Traditionele Hatha yoga begeleid door Liesbeth en Annemiek.

Hatha Yoga is de meest ouderwetse yogastijl en de basis waaruit de andere yogastijlen zijn voortgekomen. Oorspronkelijk werd het enkel beoefend door monniken. De klasieke Hatha yoga asanas (houdingen) zijn ontwikkeld met als doel de interne organen te stimuleren. Over de jaren heen werd Hatha Yoga steeds meer populair en werden er moderne yoga poses ontwikkeld.

Hatha Yoga word gekarakteriseerd door de beoefening van asanas die stabiel en comfortabel zijn voor een bepaalde duur. Wij proberen de traditionionele methode in stand te houden. Woensdagochtend is Advanced Hatha, woensdagavond is Hatha Pranayama waar de focus vooral op de ademhaling ligt en op vrijdagavond is het Hatha balance waar we vooral armbalancering en schouder/hoofdstanden oefenen.

Ashtanga yoga met Susanne Huiberts.

Ashtanga yoga is een uitdagende en dynamische vorm van yoga, het verschil met de traditionele Hatha yoga is vooral het dynamische aspect van Ashtanga yoga. Je houdt elke asana vijf ademhalingen vast en tussen de asana’s doe je een Vinyasa om van de gehele oefening een doorgaande beweging te maken. De houdingen zijn altijd hetzelfde waardoor je ze steeds meer kan verbeteren. 

KettleBell Yoga: Met Laurens van Ooijen

Krachtraining en yoga in een les!

Dit is een les waarbij we yoga combineren met het trainen met een kettlebell van 2, 4 en/of 6 kilo.

Deze les brengt kracht, souplesse en mindfulness samen.

De kettlebell oefeningen lijken op yogahoudingen. Het voordeel van werken met een gewicht, krachttraining dus is dat het van invloed is op je hormoonhuishouding.

Na je 35ste/40ste verandert onze hormoonhuishouding en stofwisseling. We blijken nadat we ouder worden minder groeihormoon aan te maken. Groeihormoon zorgt voor sterke spieren en spieren verbranden weer vet. Door krachttraining stimuleert de aanmaak van groeihormonen.

De combinatie van yoga en het werken met gewichten heeft ook een positief effect op hoe je je voelt. Ik voel me altijd heel fris en licht na deze les.

In deze les staat ook het in verbinding zijn met jezelf centraal. Met aandacht de oefeningen doen ipv over je grenzen gaan.

Waarom Kettlebell? Het trainen met de kettlebell is een leuke afwisselende manier om je spieren te trainen.

Meditatie : Sil van Ooijen neemt je mee in de wereld van meditatie.

 

Er zijn heel veel verschillende manieren om te mediteren, Sil zal jou de verschillende meditaties methodes introduceren.

Ongeveer 1 keer per maand komt Esther Bijl een yoga nidra begeleiden. Yoga nidra, wat letterlijk betekent "slaap van de yogi's", is een soort yoga die wordt gebruikt om zich zowel geestelijk als lichamelijk voor te bereiden alvorens diepere niveaus van bewustzijn door meditatie te zoeken. In veel gevallen wordt yoga nidra opzichzelfstaand beoefend als een dagelijkse ontspanningstechniek.

HOT HOT HOT!!!

Hot Yoga Lessen

Hot A (Absolute serie): Bestaat uit vaste serie oefeningen, 50 verschillende houdingen (Asana's) waarbij de aandacht vooral op de ademhaling ligt.

Hot B (Bikram Serie): Ook deze uit bestaat uit een vaste serie oefeningen, 26 houdingen (2x gedaan) plus 2 ademhaling oefening.

Deze lessen zijn er van 1 uur of van 1,5 uur die worden gegeven in een ruimte die door infraroodstralen is verwarmd tot 38 graden. Daardoor zijn je spieren soepeler en zweet je meer tijdens de les, zodat afvalstoffen sneller worden afgevoerd.

 

 

Hot Yin: Bij Yin yoga zijn de houdingen gericht op het versterken en het versoepelen van bindweefsel en gewrichten. Je blijft langer in een houding, ze rekken diepliggende spieren. Het is een passieve yoga vorm waarbij je niet intensief beweegt (maar zeker effect heeft op je lichaam). Je hebt de tijd om je lichaam te voelen.

 

Hot Flow

Dynamische yoga stijl, je "flowt" van de ene houding in de ander. Hot (Vinyasa) Flow wordt beoefend in een verwarmde ruimte van 32 graden.