Hot Yoga Lessen

Hot A (Absolute serie): Bestaat uit vaste serie oefeningen, 50 verschillende houdingen (Asana's) waarbij de aandacht vooral op de ademhaling ligt.

Hot B (Bikram Serie): Ook deze uit bestaat uit een vaste serie oefeningen, 26 houdingen (2x gedaan) plus 2 ademhaling oefening.

Deze lessen zijn er van 1 uur of van 1,5 uur die worden gegeven in een ruimte die door infraroodstralen is verwarmd tot 38 graden. Daardoor zijn je spieren soepeler en zweet je meer tijdens de les, zodat afvalstoffen sneller worden afgevoerd.

Hot Yin: Bij Yin yoga zijn de houdingen gericht op het versterken en het versoepelen van bindweefsel en gewrichten. Je blijft langer in een houding, ze rekken diepliggende spieren. Het is een passieve yoga vorm waarbij je niet intensief beweegt (maar zeker effect heeft op je lichaam). Je hebt de tijd om je lichaam te voelen.

Hot Flow: Dynamische yoga stijl, je "flowt" van de ene houding in de ander. Hot (Vinyasa) Flow wordt beoefend in een verwarmde ruimte van 32 graden.

Niet verwarmde yoga lessen

Critical Alignment: Heb je last van je nek, schouder, rug ?? nu special daarvoor een les waarbij we werken met een strip, die zorgt er o.a. weer voor dat we onze natuurlijke houding weer terug krijgen en dat je eventuele pijnklachten worden verminderd.

Stress release Yoga: Ook hier werken we met een strip en doen we hatha yoga oefeningen erbij.

Traditionele Hatha Yoga: Hierbij doen we zonnengroeten, ademhaling technieken en meditatie.

Ashtanga yoga: Ashtanga yoga is een uitdagende en dynamische vorm van yoga, het verschil met de traditionele Hatha yoga is vooral het dynamische aspect van Ashtanga yoga. Je houdt elke asana vijf ademhalingen vast en tussen de asana’s doe je een Vinyasa om van de gehele oefening een doorgaande beweging te maken.

Yoga and more

KettleBell Yoga: Krachtraining en yoga in een les!
Dit is een les waarbij we yoga combineren met het trainen met een kettlebell van 2, 4 en/of 6 kilo.
Deze les brengt kracht, souplesse en mindfulness samen.
De kettlebell oefeningen lijken op yogahoudingen. Het voordeel van werken met een gewicht, krachttraining dus is dat het van invloed is op je hormoonhuishouding.
Na je 35ste/40ste verandert onze hormoonhuishouding en stofwisseling. We blijken nadat we ouder worden minder groeihormoon aan te maken. Groeihormoon zorgt voor sterke spieren en spieren verbranden weer vet. Door krachttraining stimuleert de aanmaak van groeihormonen.
De combinatie van yoga en het werken met gewichten heeft ook een positief effect op hoe je je voelt. Ik voel me altijd heel fris en licht na deze les.
In deze les staat ook het in verbinding zijn met jezelf centraal. Met aandacht de oefeningen doen ipv over je grenzen gaan.
Waarom Kettlebell? Het trainen met de kettlebell is een leuke afwisselende manier om je spieren te trainen.
Natuurlijk eindigen we de les met een eindontspanning!

Miha Body-tec: Geen tijd? geen nood.... Nu in 20 minuten, een volledige work-out ! Waarom Miha Bodytec?

• figuurcorrectief trainen op de BBB zones
• bindweefsel versteviging door collageen en elastine aanmaak
• cellulitis vermindering
• tijdbesparend – gladde stevige huid, omvangverlies en sporten in 1 programma
• geschikt voor jong en oud, man en vrouw
• je lichaam in vorm krijgen in slechts 20 minuten

Workshops: Hou de website in de gaten voor diverse leuke workshops.